Polecamy

Reklama
Reklama

kalendarz


Dzisiaj jest: Piątek
24 Października 2014
Europejski Dzień Otyłości
Imieniny obchodzą
Antoni, Boleczest, Filip, Hortensja,
Marcin, Rafał, Rafaela, Salomon

Do końca roku zostało 69 dni.
Zodiak: Skorpion
Strona główna Sieradz Wiadomości Obwodnica – konkretne przymiarki
Reklama
Obwodnica – konkretne przymiarki PDF Drukuj Email
Autor: Michał Sitarek   
poniedziałek, 24 września 2012 16:16

Miasto coraz konkretniej przymierza się do budowy tzw. zachodniej obwodnicy Sieradza. Magistrat ogłosił właśnie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej połączenia ulic Zachodniej i Wojska Polskiego.

 

Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Sieradza to absolutny priorytet. Służy temu przede wszystkim budowa drogi ekspresowej S8 oraz powstającej przy okazji łącznika „ósemki” (węzeł Sieradz-Południe) z drogami krajowymi nr 14 (ul. Jana Pawła II) i 12 (ul. POW). Kłopot jednak w tym, że sześciokilometrowa tzw. południowo-zachodnia obwodnica Sieradza kończyć się będzie na drodze krajowej nr 12 (na wysokości zakrętu przy miejscowości Smardzew). Teoretycznie więc samochody, które będą jechać S8 i będą chciały zjechać w Sieradzu z ekspresówki i pojechać dalej w kierunku na Wartę, Turek czy Konin będą musiały i tak przejechać przez miasto. Stąd właśnie pomysł władz miejskich, by przedłużyć ul. Zachodnią i połączyć ją z ul. Wojska Polskiego (droga krajowa nr 83), tworząc w ten sposób tzw. zachodnią obwodnicę Sieradza. – To jest dla mnie absolutny priorytet. Realne koszty jej budowy będziemy znali, gdy otrzymamy projekt. To jest jedynie 800 m drogi, więc koszty nie powinny być bardzo wysokie. Na pewno podwyższy je jednak konieczność budowy chociażby skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego – wyjaśnia Jacek Walczak, prezydent Sieradza.
Miasto ogłosiło właśnie przetarg na realizację projektu obwodnicy. Termin składania ofert mija w czwartek 27 września. Wykonawca dokumentacji projektowej będzie miał czas na jej opracowanie do końca czerwca 2013 r. – Pierwsze pieniądze na ten cel chcielibyśmy uruchomić właśnie w przyszłorocznym budżecie. Sama obwodnica ma być gotowa w 2014 r., w tym samym czasie, gdy oddana zostanie obwodnica realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – mówi prezydent.
Choć projekt nie jest jeszcze gotowy, to już dziś wiadomo, że łącznik ulic Zachodniej i Wojska Polskiego będzie miał po jednym pasie ruchu w każdą stronę. – Nawet GDDKiA nie robi czteropasmowej obwodnicy, więc i w tym przypadku zdecydowaliśmy się na taki wariant. Po jednej jej stronie planujemy dodatkowo chodnik, a po drugiej ścieżkę rowerową – tłumaczy Jacek Walczak.
Magistrat wyjaśnia również, że póki co nie przejmuje się tym, że obwodnica może wejść w kolizję z linią Kolei Dużych Prędkości. W podejściu takim jakiś sens widać, bo droga zacznie funkcjonować już za dwa lata, a szybka kolej, o ile w ogóle taka linia powstanie, nawet dopiero w 2030 r.


 

Komentarze (0)
Napisz komentarz
Podaj swoje dane:
Komentarz: